4 dagar kvar!!!

Hej allihop!!!
Idag så vaknade jag av att solen lyste in genom fönstret, jag låg kvar en stund i sängen och myste med lilleman.
Vi låg en stund och pratade om vad vi skulle göra idag när det var så fint väder och bestämde att vi skulle fara och bada på utomhusbadet så fort vi hade fikat frukost.

När alla var mätta och belåtna packade vi iordning väskan med badsaker och styrde in mot stan, väl framme så han vi knappt lämna ifrån oss väskan och filtarna förrän barnen var i vattnet.
Jag vek ut solstolen och tänkte få mysa i solen ett tag men det blåste så fruktansvärt kallt ifrån sjön bredvid att jag blev blå om läpparna, tog filtarna runt mig men satt ändå och hacka tänder.

Jag stod ut i nästan 3 timmar trots kylan och han prata med hon på sociala som undrade hur helgen hade gått och om vi hade kunnat slappna av något trots det som hänt.

En vän till mig ifrån skoltiden ringde lite senare och sa att hon hört via en annan bekant att exet suttit och snackat en massa skit om hur sjuk i huvudet jag var och tjejerna hade blivit precis som jag eftersom jag hjärntvättat dom.

Ja vad säger man, inte har han ju gjort något fel inte som vanligt utan allt liggert på mig men han kommer nog tillslut att få svårt att förklara sig för nog kommer dom han pratar med att fråga om fortsättningen och om barnen inte vill vara hos honom så undrar de väl varför.

Jag fick även några ord med min advokat idag som sa att hon inte trodde det skulle ta allt för lång tid tills vi skulle få komma till tingsrätten, det låter skönt att få på papper att dom inte behöver dit då kommer vi att känna oss mycke tryggare.

Exet skickade ett sms till mig igår och ville att lilleman skulle ringa honom så jag ringde upp exet åt honom och sa att pappa ville säga godnatt.

Dom pratade en stund men det var bara information han ville ha om vad vi hade gjort i helgen och var vi sovit, om han skulle på dagis i veckan mm lilleman sa att han inte skulle dit och att han hade sommarlov nu.
När exet började fråga mera blev det jobbigt för honom och han sa att han inte ville prata mera, dom sa godnatt och sedan lade dom på.

Tror det kan vara bra att han får prata med pappa i telefonen eftersom han ändå är så liten och på så sätt inte bli så inblandad i det andra  och behöva vara orolig, det kan nog bli så annars att han börjar fråga en massa.
Trots att exet inte är frisk så är det ju ändå barnens pappa och jag vill ju ändå att dom ska ha kontakt på något sätt och kanske träffa han ibland men när någon är med så han inte kan göra dom illa.

Tjejerna är ju ändå så stora att dom själva kan bestämma om dom vill ha kontakt eller inte men lilleman är dock bara 5 år och måste få ta det beslutet när han blir lite äldre och vill han ringa så får han det och vill han inte tänker jag inte tvinga honom.

Men jag måste ändå säga att det kan kännas jobbigt för mig helst efter att han berättat att pappa brukar slå honom över kinden när han inte lyssnar och när han börjar grina blir han ännu argare, lilleman sa till mig att pappa har sagt att vuxna får slå barn om dom inte gör som man säger och det får alla föräldrar göra om dom vill.

Ja det är tragiskt men tyvärr tror jag det kan vara flera barn än man tror som dagligen blir utsatt för sånt här!!!


Vad morgondagen har att erbjuda ser vi imorgon, vi tar en dag i taget!

Kram på er allihopa!

Kommentarer
Postat av: Skönt Hemma

Jag kommer följa din kamp och blogg. Du är en fantasktisk kvinna! Ta väl hand om dig och din barn :)

2009-06-23 @ 10:49:04
URL: http://skonthemma.blogg.se/
Postat av: Kristin

Precis vad jag tänkte skriva! Du är stark! Önskar er allt gott!

2009-06-23 @ 21:35:34
URL: http://kristinljungberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0